Energianmittausta suoraan syötöstä: virtamuuntaja jännitehaaroittimella

Jännitetapilla varustettuun virtamuuntajaan (855-501/150-000) on nyt saatavana WAGOn 285-150-vahvavirtaläpimenoliitin, mikä yksinkertaistaa energianmittausta pienissä tiloissa.

Sähköenergian kulutuksen mittaaminen suoraan syöttöliitännästä ei ole koskaan ollut näin helppoa: WAGOn 50 mm2:n (1/0 AWG) poikkipinta-alaisille kaapeleille tarkoitettuun 285-150-vahvavirtaläpimenoliittimeen voidaan nyt jälkiasentaa uusi virtamuuntaja, jossa on jännitehaaroitin.

• Virta- ja jännitetappi: leveys vain 20 mm

• Tarkkuusluokka: 0.5

• Jännitepuolen sulake suojaa mittalaitteita

• Ylimääräinen riviliitinkooste on tarpeeton virtamuuntajan oikosulkemiseen ja nollapisteen silloittamiseen

• Helppo asennus – työnnä virtamuuntajamoduuli riviliittimessä olevaan jumpperipaikkaan

Tilaa säästävä ratkaisu

Tilansäästöä! Virtamuuntaja-/jännitemoduuli on vain 20 mm leveä eli ei vie ylimääräistä tilaa ohjauskaapista. Virtamuuntaja liitetään suoraan liittimen sillan paikkaan, joten asennus on nopeaa ja helppoa. Virtamuuntajan muuntosuhde on 150 A/1 A ja se täyttää mittaustarkkuusluokan 0.5 (DIN EN 61869-2). Moduuliin integroitu sulake suojaa mittalaitteita ylijännitepiikeiltä. Virtalähdöissä on liitännät sekä muuntajan oikosulkua että nollapisteen siltausta varten.

WAGOn uuden virta- ja jännitetapin odotetaan olevan saatavilla kesäkuuhun 2018 mennessä.